Danger
Rzeczy znalezione w malarstwie Anny Wilk
„Dla Anny Wilk malowanie rzeczy pozwala jej na uczestnictwo w szerszych dialektycznych procesach zachodzących w świecie, podobnie jak ma to miejsce w etyce i w odniesieniu do zwalczających się bytów i sił metafizycznych - tworzenia i destrukcji. Uwagę zwraca ona szczególnie na przemijanie, przedziwną, niszczycielską twórczość (sic!) czasu i środowiska, i dlatego dla jej malarstwa oznacza to możliwość wymownych wizualizacji kolorystycznych. Jej gama barwna wyzyskuje grę intensywnych, efektownie żarzących się i wibrujących żółcieni i brązów. Tła z kolei często aluzyjnie przywołują niebo z jego atmosferyczną aktywnością. Nawet, jeżeli są one w większości czysto naturalne, to posiadają ślady tych oddziaływań. Jednocześnie wszechobecna aktywność procesów utleniania daje na poziomie konstrukcji malarskiej pociągające, zdecydowane i wyraziste wrażenia estetyczne. Obserwujemy jakby animowane świetlno-barwne erupcje zachodzące w wyniku ścierania się i wzajemnego oddziaływania na siebie mocy chemicznych środowiska i materiałów.”
Piotr Głowacki
Krytyk sztuki, publikuje w piśmie artystycznym Format oraz Zeszytach naukowo artystycznych Dyskurs. Były prezes Regionalnego Towarzystwa Zachęty w Częstochowie.